Klíčová slova na Vašem webu

    Mnoho lidí si pod pojmem klíčová slova představuje něco, co dokáže na jejich web nalákat zákazníky. Jistě mají pravdu, nicméně pouze o tom to není...

    Prostřednictvím našeho administračního systému lze především prohlížečům nabídnout klíčová slova. Původní význam a umítění klíčových slov byl jakýsi souhrn informací na stránce, vměstnaný do několika málo slov oddělených čárkou, která měla za úkol popsat to nejdůležitější na stránce. Například tato stránka tedy může mít klíčová slova následující :

klíčová slova, klíčové slovo, zákazníci,prohlížeče,popis klíčových slov.

    Jaký je však v dnešní době význam klíčových slov, která uvedete do speciální položky? Vy tato klíčová slova na stránce nikde neuvidíte - ta jsou vložena na speciálním místě webové stránky (v tzv. meta tagu) a jsou určena, jak jsem již psal, pouze pro vyhledávače, aby si udělaly rychlý přehled o tom, co se na stránce nachází.

Jaký je význam klíčových slov?

Klíčová slova uvedená kdesi uvnitř stránky, a která nikdo nevidí, zase takový význam nemají. Jistě se nevyplácí nechat klíčová slova nevyplněná, nicméně vyhledávače dnes kladou mnohem větší výraz na klíčová slova umístěná přímo ve stránce v samotném textu. Vámi napsané fráze uvnitř stránky totiž nemusejí s daným textem vůbec souviset, a proto prohlížeče raději jdou cestou jistoty, a klíčová slova si najdou přímo v textu stránky.

Jak na klíčová slova v textu?

Velmi jednoduše - pište přirozeně, ale chytře. Moudré jazyky říkají, že stránka je optimalizovaná na dané klíčové slovo, pokud se na stránce vyskytuje přibližně v 5-10 procentech, což znamená přibližně každé 20. slovo. Díky tomu, že na stránce bude vyšší koncentrace klíčového slova, vyhledávače přiřadí vyšší hodnocení v případě vyhledání právě Vaší stránce a máte vyšší šanci na umístění.

Co nedělat

Rozhodně se však nepouštějte do šíleného souboje s češtinou, a nepokoušejte se klíčová slova psát všude a ve všech pádech. Mohli byste totiž narazit na hranici, kterou vyhledávače považují za podvádění, a namísto úspěchu by Vaše stránka mohla mít negativní dopad na celou Vaši prezentaci. V případě 20% a více totiž vyhledávače mohou považovat daný výskyt za umělé navyšování, a dříve nebo později na Vás dojde. Psali jsme o tom dříve a píšeme i nyní - ideální je psát pro lidi! 
 
Domů | Spolupráce | Slovníček pojmů | WWW zdarma