Odkud k Vám přicházejí návštěvníci? - katalogy

Mnozí z klientů serveru Onas.cz si po dokončení své webové prezentace myslí, že hezká, moderně zpracovaná prezentace je plně dostačující pro navázání kontaktu s novými zákazníky. Mnozí si myslí, že velký vliv má to, jak je prezentace vytvořena a jak hezky vypadá. Toto všechno je ale samozřejmě jeden velký omyl a rádi bychom Vám objasnili, jakým způsobem k Vám návštěvníci skutečně přicházejí.

Cest, jak najít Vaši webovou prezentaci je hned několik. Ke každé z nich se však musíte přičinit především Vy. Pokud máte nově zpracovanou prezentaci např. na doméně ukazka.onas.cz, ví o ní maximálně Vaši spolupracovníci, nadřízení či podřízení, a také samozřejmě my, protože jsme Vaši prezentaci vytvořili. Tímto však veškerý výčet končí. Zaručujeme Vám, že při Vaší jakékoliv neaktivitě nebude skutečně žádní jiní návštěvníci o Vaší stánce vědět. Proč?

Jak jistě víte, internet je jedna velká pavučina. Celá jeho funkčnost je založena na stránkách, které jsou vzájemně propojeny pomocí odkazů. Stejně, jako vy začínáte brouzdat po internetu na některém z našich internetových serverů a klikáte na odkazy, abyste se někam dostali, stejným způsobem brouzdají nejen ostatní lidé, ale také programy, které provozují právě ony velké firmy s několika desítkami tisíc odkazů - a mezi kterými ten Váš stále není. Proč? Protože na Vaši stránku neexistuje žádný odkaz, což v překladu znamená, že se na Vás kdokoliv může podívat, ale pouze, pokud zadá přesnou adresu Vaší prezentace. Jak z toho ven?

Katalogy

Než Vám budeme v dalších článcích vysvětlovat, jak fungují fulltextové vyhledávače, začneme jednodušší formou zviditelňování, a to ukládání stránek do katalogu. Katalog není nic jiného, než (alespoň u velkých společností) rozsáhlá databáze firem, osobních či profesionálních webových prezentací. Hlavní rozdíl, oproti fulltextovému vyhledavači, však spočívá v tom, že do katalogu se musíte SAMI přihlásit a zaregistrovat tam své webové stránky - nikdo jiný to za Vás neudělá - ani počítač, ani člověk. Typickým příkladem katalogu můžou být například naše první tři vyhledávací portály - Seznam, Atlas, Centrum. Každý z nich obsahuje katalog firem a stránek, z nichž každou z nich musel někdo zaregistrovat. Např. Seznam má již delší dobu spuštěný také fulltextový vyhledávače, jehož princip si vysvětlíme příště.

Jak registrovat

Registrace do vyhledávačů není nic složitého - je to ,,pouze" trochu delší webový formulář, který musíte vyplnit na příslušném portálu a zaregistrovat odkaz na své www stránky. Odkaz většinou naleznete tak, že najdete konkrétní sekci, kam chcete být zařazeni, a naleznete odkaz s názvem ,,přidat firmu" nebo ,,přidat stránku". U firemních prezentací je třeba obvykle zadat také IČ, telefon, adresu provozovny a další podrobnosti.

Co to stojí

Samotná registrace do vyhledávačů je obvykle v základním balení zdarma. V ceně zdarma však nedostanete takové vymoženosti, jako například zvýraznění (vytučnení) záznamu oproti ostatním, nemůžete zobrazit logo společnosti vedle záznamu, a samozřejmě se neposunete na přední místa v daném seznamu. Za jakékoliv zviditelnění je obvykle třeba poměrně dost zaplatit - zejména za přední místa v seznamu firem jsou ceny nasazeny poměrně vysoko.

Jak začít?

Začít je jednoduché - pokud máte dostatek času a trpělivosti, můžete začít registrovat své stránky na veškeré vyhledávací portály, které naleznete. Připravte se však na to, že vyplnění každého z formulářů zabere cca 10-20 minut a po třetím vyplnění názvu stránek a jejich popisu Vám již budou docházet nervy. Především z důvodů časových Vám takto banální záležitost, jakou je registrace do vyhledávačů, nemůžeme nabídnout zdarma. Je třeba si uvědomit, že registrace do katalogů, kde to má smysl (několik našich a mezinárodních) může zabrat i celý pracovní den a proto je tato služba u nás zpoplatněna. V případě zájmu nás prosím kontaktujte

Na co si dát pozor

Před samotnou registrací si řádně promyslete slova, která vkládáte do formulářů - mají totiž velkou váhu při následném vyhledávání a proto je dobré vše nejprve zvážit a texty, které popisují Váš web, psát s klidnou hlavou.

Velký pozor si v dnešní době dejte na všemožné nabídky na registraci do několika tisíc vyhledávačů za ,,úžasnou" cenu - u příslušných nabídek je mnohdy uvedeno, že v přepočtu Vám daná firma vyplní formulář za cca 1-4kč, což by jistě bylo lákavé v přepočtu na čas. Je tu však několik proti :

  • firmy většinou provádějí registraci automaticky pomocí programu. Problém je však v tom, že servery často mění své formuláře a daný program tak např. polovinu katalogů vůbec nedokáže vyplnit.
  • programy jsou v drtivé většině zaměřeny na jiné katalogy, než tuzemské, popř. slovenské, kde to má především smysl. To, že je Vaše stránka zaregistrována v seznamu kasín či pornoportálů v USA, nemá na Vaše stránky vůbec pozitivní vliv, ba naopak - může Vám to mnohem více uškodit. Vaše stránky budou z příslušného portálu navíc okamžitě smazány, takže si můžete z nabízeného množství několika tisíc portálů odmazat další cca polovinu.
  • skutečné ,,zlodějě" poznáte podle toho, že Vám nabízejí registraci na konkrétně vyhledavač Google a podobné. Jelikož Google jako takový je čistě fulltextové povahy, nejen, že registraci nelze provést, ale ani by Vám to k ničemu nebylo. U fulltextových vyhledavačů záleží na úplně něčem jiném, než zařazení do katalogu.

Pokud máte zájem o skutečně smysluplnou registraci, udělejte si to buď sami, nebo nás kontaktujte. V případě, že tuto práci přenecháte na nás, vybereme pro Vás vhodná klíčová slova a vhodné fráze pro registraci, a zaregistrujeme Vás skutečně jen do těch katalogů, kde to má smysl - zkrátka tam, odkud alespoň občas přicházejí návštěvníci. V ostatních případech je registrace ztráta našeho času a Vašich peněz.


 
Domů | Spolupráce | Slovníček pojmů | WWW zdarma