Podle čeho řadí fulltextový vyhledavač?

Výše uvedenou otázkou se zabývají odborníci celého světa i celé internetové portály. Internetové vyhledavače si své tajemství, jak vůbec výsledky řadí, velice přísně střeží. Jsou sice známy některé veřejné techniky a postupy, díky kterým máte zaručenou vyšší pozici ve výsledcích hledání, avšak občas se vyhledávače chovají přinejmenším podivně. Zatímco jednou jste na absolutním vrcholu a na dané klíčové slovo jste na první pozici, na několik dní to může být úplně jinak. Stačí, aby např. Google trochu pozměnil svůj vyhledávací algoritmus, váhy se přehoupnou a Vaši soupeři jsou rázem před Vámi.

Kvalitní stránky

Základem veškerého snažení je kvalitní základ. Pokud budete mít vytvořené stránky, které na první pohled vypadají dobře (resp. Vám se líbí), není ještě nikde zaručeno, že i přes velké množství obsahu budou právě ty Vaše stránky vůbec někde. Například stránky, které jsou tvořené rámy (mj. větší množství našich současných zákazníků právě tuto ,,technologii" využívalo), nemají téměř žádné šance na úspěch, a nepomůže jim sebelepší obsah. Běžný člověk se v této problematice samozřejmě nevyzná a mnohdy propadne levné, okouzlující ceně, za kterou mu stránky vytvoří známý či ,,doporučený" kamarád. Takové stránky jsou poté samozřejmě odsouzeny k záhubě a dotyčného pouze rozčílí, že tvoří obsah úplně zbytečně.

Naše společnost Vás však může ujistit, že dostanete kvalitní základnu pro rozvoj své webové prezentace. Našimi stránkami proleze každý vyhledávací robot a nezanechá jediný kus textu bez povšimnutí. Stránky jsou tvořeny moderními technologiemi a zobrazují se správně v nejvyužívanějších prohlížečích, stejně jako na PDA či mobilním telefonu.

Strukturovaný text

Již dříve jsme na tomto serveru vysvětlovali, jak moc důležité je tvoření textů formou nadpisů, seznamů, tučného a podtřženého písma. Vyhledávače kladou právě na toto maximální důraz a nedodržování jistých pravidel se trestá spodními pozicemi.

Množství textu, aktualizovanost

Pokud nebudete na stránkách mít dostatek textu, vyhledavače nebudou mít z čeho brát Vaše texty, nebudou mít z Vašich stránek co nabídnout. Pokud se zajímáte o svůj obor a víte o něm něco, proč to nesdělíte svým zákazníkům? Jednak je přitáhnete k sobě a také je přesvědčíte, že o svém oboru skutečně něco víte. Aktualizované stránky jsou také více zohledněné.

Přátelte se

Fulltextové vyhledavače se k Vám rádi podívají, ale musí mít odkud. Samostané stránky, na které nikdo neodkazuje, jsou k ničemu - nikdo se na ně nepodívá, nikdo je nenajde a nic Vám nevydělají. Do začátku umisťujte odkazy do katalogů. Pokud budou Vaše stránky zajímavé, internetová komunita na ně začne sama odkazovat - pak máte o problém méně.

Popisujte odkazy a obrázky

Pokud pracujete s naším wysiwyg editorem, nezapomínejte při tvorbě odkazů tvořit tzv. titulky. U každého odkazu můžete určit, co se má objevit za text ve žlutém rámečku, pokud najedete na odkaz na stránce. Nejen člověk, ale i vyhledavač by rád věděl, kam se dostane, pokud klikne na odkaz s názvem ,,klikni zde!".

Závěrem

Být na prvním místě ve vyhledávači není snadné. Na stranu druhou, co znamená být první? Pokud se budete snažit svoje stránky optimalizovat pouze pro několik málo slovíček, nemůžete nikdy mít tak silnou pozici, jako v případě, že na Vaše stránky chodí lidé jen díky tomu, že napíší téměř cokoliv, co je spojeno s Vaším oborem, a Vás to nalezne mezi prvními. Být první tedy rozhodně neznamená být nalezen první na několik vybraných slov...


 
Domů | Spolupráce | Slovníček pojmů | WWW zdarma