Reklama na internetu

Pod slovem reklama se mnoha lidem objeví tučné sumy, vícemístné částky v dolarech za animacemi našlapané bannery a titulní strana na jednom z našich internetových portálů. Za dobu své internetové existence jsme vyzkoušeli již řadu reklamních způsobů a rádi bychom Vám na této straně představili ty nejzajímavější z nich.

Přední místa na ....

Na libovolném katalogovém vyhledavači si můžete předplatit první místa, pokud si někdo vyhledá dané klíčové slovo. Na slovo ,,plavky" si tak můžete zaplatit přední místo, klidně i na celý rok dopředu. Z několika hlavních důvodů Vám však tento zastaralý způsob NEdoporučujeme. Proč?

Platíte za ČASOVÉ umístění, nikoliv za to, kolikrát se Vaše stránka zobrazí. Může Vás sice hřát na srdci, že jste v seznamu první. Co když ale bude celé léto pršet a teploty kolem 10 st. Celsia? Myslíte, že někdo bude mít náladu na plavky? Při objednávce v lednu to bohužel nemůžete vědět.

Mnozí lidé jsou dnes již přímo alergičtí na přední místa ve vyhledávačích. Nejvíce dokáže rozzlobit, pokud rychle hledáte relevantní informace, a katalogový vyhledavač Vám namísto toho nabídne na prvních 3 stranách něco, co s tématem má pramálo společného, nebo je to pokus o zviditelnění méně kvalitních stránek.

Větší reklamní akce se pochopitelně nemůže vázat na jedno konkrétní slovo a proto je třeba akci spustit na slov více - samozřejmě, finanční náklady jsou přímo úměrné...

Reklamní bannery

Dle našeho názoru trochu efektivnější, a mnohem levnější způsob reklamy. Zaplatíte si za vytvoření banneru dané velikosti a poté jej zobrazujete buď na stránce některého z vyhledavačů (což je dost drahé), nebo můžete využít služeb některého z výměnných systémů - Váš banner se tak bude zobrazovat střídavě na stránkách, které nabízejí svůj reklamní prostor. Tato alternativa je podstatně levnější, než zobrazování na konkrétním místě. Je vhodná především pro rozšíření povědomí o Vaší společnosti či e-shopu- díky tomu, že se zobrazuje náhodně návštěvníkům stránek, nemůžete určit ani ovlivnit, kdo si daný banner prohlédne, či zda na něj klikne. Za poměrně nízké ceny jsou však k dispozici vysoké počty zobrazení, a proto je banner poměrně účinný.

Zaplať za kliknutí

Dle našeho názoru nejspravedlivější je služba, která je nazvána dle jejího typu - tzv. Pay-Per-Click, ve zkratce PPC. Jediné, co má tento typ reklamy společné s politikou předních míst je to, že se dá krásně zaměřit na konkrétní klíčová slova, která daný návštěvník hledá. To ostatní je však řádově někde jinde jak funkcemi, tak přístupem ke kreditu zákazníka. Jak tedy funguje PPC?

U společnosti si předplatíte kredit - minimální hranice není téměř omezena, nicméně vůbec nic neztratíte, pokud si najednou zaplatíte více.

Jakmile je kredit připsaný, můžete začít opetovat se svým kreditem. Zvolíte si, jakou částku jste ochotni zaplatit, pokud se na Vaše stránky dostane někdo právě pomocí systému PPC.

Dle toho, jak moc chcete platit, se umisťujete na horních pozicích.

Pokud však systém prozatím neznáte, nechte si představit jeho hlavní výhodu - pokud si předplatíte minimální hranici (což je např. u Google 1,60 Kč), na slovo ,,plavky", a nikdo jiný právě toto slovo nemá zaregistrované, budete vždy na prvním místě, pokud toto slovo někdo vyhledá. Pokud na Vás však nikdo neklikne, nestojí Vás to ani korunu! Při špatné sezoně tak nepromarníte ani korunu navíc. Myslíme si, že je celkem fér, zaplatit provizi firmě, která Vám na stránky přivede konkrétního zákazníka, který má možná zájem o konkrétní produkt. Jistě je to férovější, než platba za reklamu, u které dopředu nevíme, jak moc bude úspěšná....

Další výhodou je jistě možnost nastavení denního limitu, který můžete vyčerpat - můžete tak například regulovat přílišný počet objednávek v případě, že nestíháte...

Závěrem

Osobně našim klientům doporučujeme kombinaci posledních dvou variant - reklamní bannery mají vysokou hodnotu pro toho, kdo chce zviditelnit svoji značku široké mase lidí, zatímco reklama typu PPC přináší ideální možnost cílení na konkrétní skupiny čtenářů a návštěvníků. Rádi Vám pomůžeme s konkrétním návrhem reklamní kampaně a rozvržením financí na propagaci, neváhejte nás kontaktovat. Rádi využijeme všechny své dosavadní zkušenosti k Vašemu nejlepšímu výsledku.


 
Domů | Spolupráce | Slovníček pojmů | WWW zdarma