Sklik.cz


    Seznam.cz konečně vyslyšel přání široké veřejnosti, že by konečně mohl zavést v mnoha ohledech férovější druh reklamy, tzv. PPC (Pay per click). Jedná se o to, že zatímco pokud jste si na Seznamu koupili běžnou reklamu, zaplatili jste určitou sumu peněz za to, že budete zobrazováni v určité kategorii či na určité klíčové slovo (na určitou dobu samozřejmě). Nechci tu rozebírat výhody a nevýhody takového řešení, nicméně je důležité, že Sklik.cz celou Vaši reklamní kampaň pojímá trochu jinak.

    Zkrátka a dobře - na Skliku si zaplatíte určitý obnos peněz ve formě kreditu, a poté si vyberete klíčová slova, na která chcete být zobrazováni. Každé z klíčových slov oceníte určitým finančním obnosem, který začíná na 20 haléřích za klik. To, jak vysoko Vás Sklik při vyhledání daného slova umístí, záleží především na tom, jak moc velký zájem o dané klíčové slovo je a kolik jsou za dané slovo ochotni dát Vaši konkurenti. Pokud tedy na Skliku nasadíte extra vysokou sumu, máte téměř jistotu, že budete na prvním místě, ale zákazníka přilákáte na svůj web za ,,poměrne" vysokou částku.

V čem je hlavní výhoda Skliku?

    Především, za Skliknutí na Váš odkaz platíte až ve chvíli, kdy k Vám zákazník přijde na web, v případě sezonních vlivů tedy nepřijdete o své peníze, jako v případě klasické časově omezené reklamy. Navíc, tím, že si můžete pomocí webového rozhraní sami a okamžitě nastavovat klíčová slova, na která Sklik reagovat, můžete svoji reklamu nastavovat okamžitě a bez cizí pomoci.

    Sklik však není koncepčně nová služba. Ti, kdo využili naše služby v oblasti e-reklamy, již jistě znají systém AdWords od Google, který přináší naprosto stejný systém placení a byl tu dříve. Také rozhraní nového Skliku je téměř nachlup stejné, jako u AdWords, takže se není třeba učit nic nového.

Zatím Beta

    Sklik je prozatím ve fázi testování, resp. Beta, a Vaše placené odkazy se ukazují až pod samotným výpisem stránky, navíc až na druhé straně. V této chvíli tedy nelze očekávat přiliš velký nápor zákazníků v případě zakoupení reklamy, nicméně je jen otázkou času, než bude služba uvedena do ostrého provozu. Uvidíme, jak Sklik.cz ovlivní tuzemský trh s PPC reklamou a především, jaký užitek to přinese nám, majitelům ,,běžných" webů.

Máte zájem o efektivní vedení Vaší reklamní kampaně, ať již na Google Adwords, či Skliku? Kontaktujte nás, rádi Vám vyhovíme! 
 
Domů | Spolupráce | Slovníček pojmů | WWW zdarma