Nové možnosti importu dat

    Provozování e-shopu, webového katalogu, či jakéhokoliv jiného webu, na které plánujete větší množství informací, není laciná záležitost.
    Tím spíše, pokud ve Vašem e-shopu, mimo jiné, prodáváte zboží od svých subdodavatelů. Mnohdy se v celém jejich sortimentu mění pouze cena, a Vás zajímá pouze její navýšení. Právě od toho jsou tu možnosti importu dat.

    Co znamená vlastně import dat v podání webu? Je to velmi jednoduché - do svého administračního systému zkrátka naimportujete = automaticky nakopírujete data od svého dodavatele, pričemž ještě před samotným importem si určíte pravidla, která se mají před provést. Typickým nastavením importu se tak stává např. automatická marže, nasazená na všechny výrobky od daného dodavatele. Pokud import proběhne úspěšně, ve Vašem administračním programu se objeví všechny výbobky od dodavatele, navíc obohacené o marži, kterou si určíte.

Co je k tomu třeba

K úspěšnému nastavení importu dat do databáze je třeba pouze novější technologie, resp. kvalitní dodavatel. Téměř každý velkoobchod, který to s internetem myslí vážně, Vaše požadavky na import dat pochopí, a nabídne Vám soubor s veškerými výrobky, které požadujete, ve formátu XML. XML znamená speciální datový soubor, který je dnešním standardem nejen pro import dat, ale téměř veškeré výměny na internetu. Můžete jej otevřít v MS Excelu a prohlížet si, co vlastně importujete do systému, ale tento soubor je také čitelný pro počítače, proto pomocí něj lze import jednoduše provést.

Proč právě XML

Někteří dodavatelé Vám data pro import poskytnou také ve formátu CSV, který také lze otevřít v Excelu, nicméně pro výměnu souborů jej již nedoporučujeme. Vzhledem k poněkud zastaralé technologii je problém ,,natahovat" například popisy textů a formát XML je tak pro import dat opravdu tím nejlepším kandidátem. Každý solidní dodavatel export / import dat nabízí a pokud ne, nenechejte si namluvit, že vytvoření je příliš složité. Spíše se jedná o záměr, neochotu či prostou lenost Vašeho dodavatele.

Závěrem

Pokud to s e-shopem myslíte vážně, a nemáte čas, či peníze zaměstnávat někoho, aby Vám aktualizoval ceníky, nabízíme Vám ideální řešení. V případě, že výrobky vyrábíte a nabízíte sami, pravděpodobně náš import nevyužijete, nicméně pokud alespoň část výrobků přejímáte od někoho jiného, je přece zbytečné aktualizovat informace, když to již udělal někdo jiný za Vás. 
 
Domů | Spolupráce | Slovníček pojmů | WWW zdarma