SEO - optimalizace pro vyhledavače trochu jinak

    Mnoho našich návštěvníků se nám často ptá, jakým způsobem lze zvýšit návštěvnost jejich webových stránek. Ti druzí, kteří jsou ve světě internetu úplnými laiky, zkrátka rovnou přijdou s tím, že chtějí návštěvnost ,,zvýšit" a klidně si za to zaplatí. Rádi bychom na této stránce seznámili obě skupiny, jakým způsobem lze návštěvnost svých stránek zvýšit, navíc i bez výrazného zatížení finančního rozpočtu.

Peníze nejsou všechno

    Ano, na tomto místě skutečně nejsou to první, co Vám zvýší návštěvnost, alespoň ne jako přímý faktor. Nejvíce návštěvníků (i více než  4/5) na Vaše webové stránky přichází z internetových vyhledavačů. Vyhledavače Vaše stránky návštěvníkovi ,,podstčí", protože daný článek na Vašich stránkách považují za ten pravý, který by si chtěl čtenář přečíst. Co z toho vyplývá? Primární je obsah. Pokud budete mít zajímavý obsah svých www stránek, máte zajištěn pravidelný přísun návštěvníků (zákazníků), a o to menší část musíte dávat do reklamy okolo. Pokud své webové stránky po obsahové stránce přizpůsobíte především lidem, vyhledavače se již přizpůsobí.

Udělejte to za mě

    Zde přichází odpověď pro skupinu zákazníků, kteří požadují rychlé výsledky, pokud možno ihned a za co nejméně nákladů. Je třeba si uvědomit jedno - nikdo nezná Vaši firmu,resp. oblast podnikání lépe, než vy samotní. Pokud budete po webdesignerské firmě chtít, aby Vás dostala na přední místa vyhledavačů, pravděpodobně to i udělá a možná se jí to i povede, nicméně dlouhodobě velmi neefektivním způsobem. Mnoho firem na internetu, které nabízejí SEO (Search Engine Optimisation) - tedy optimalizaci pro vyhledavače, vám jistě z dodaných textů dokáže vytvořit něco, ze kterých se vyhledavače najedí, avšak lidé příliš ne.

    Pro ,,úspěšnou www stránku" většinou stačí napsat takové texty, kde je veliká hustota klíčových slov - pokud tedy píšete text, který je zaměřený na propagaci právě například optimalizace pro vyhledavače, vy jako normální člověk napíšete lidsky čtivý text, ze kterého dotyčný pochopí, o co se v optimalizaci jedná. Člověk, který je ,,specialista na SEO" Váš čtivý text přepíše na něco, co se téměř nedá číst - jistě jste mnohokrát klikli na odkaz, kde bylo poměrně dost textu a kromě toho, že se stále stejná slova opakovala téměř v každé větě, to nebylo téměř čitelné. Jak by se Vám namísto textu, který právě čtete, líbilo následující :

    My, server Onas.cz Vám nabízíme optimalizaci pro vyhledavače. Zoptimalizujeme Vaše webové stránky tak, že budou dokonale optimalizované pro vyhledavače, a budou se umísťovat na předních místech, právě díky dokonalé optimalizaci pro vyhledavače. Nechte si i vy vytvořit stránky, které jsou perfektně optimalizované pro vyhledavače a buďte na prvních místěch ve vyhledavačích.

    Pokud by byly veškeré texty na těchto stránkách přepracovány do podobné podoby, jistě by se server Onas.cz stal ještě mnohem známější. Z hlediska vyhledavačů by to jistě bylo velmi příjemné, nicméně vy, jako zákazník byste z toho pravděpodobně nic nepochopil a považoval nás za blázny.

    Největší nevýhoda výše uvedené ,,optimalizace" spočívá v tom, že je velmi krátkodobá. Pokud si necháte podobným způsobem zoptimalizovat texty a vynaložíte na to poměrně velké úsilí a peníze, pak vězte, že to nevynakládáte naposledy. Firmy, které se o vyhledavače starají, totiž neustále optimalizují algoritmy, které se starají o výsledky dotazů a samozřejmě se snaží podobné neduhy odstranit. Jednoho dne tak můžete mít poměrně velké návštěvnosti, a druhý den se probudit a Váš web bude téměř bez návštěv.

Konečně optimalizace - jak z toho ven

    Naše představa o optimalizaci pro vyhledavače je dnes již dost odlišná. Největší zásluhy na těchto názorech má jistě praxe - přiznáváme, že podobné ,,hry" s vyhledavači jste také zkusili a skutečně fungují, ale i se všemi negativními vlivy, které ke stabilnímu přisunu Vašich návštěvníků příliš nepřispějí. Výše uvedené praktiky se totiž většinou zaměřují na několik klíčových slov, pro která se Vaše webové stránky optimalizují - avšak při změně algoritmu vyhledávání se přes původně osvědčená slovní spojení nemusíte objevit ve výsledcích vyhledávání, a problém je na světě. Zákazníci ubývají a ubývají....

    Nejlepším řešením úspěšnosti Vašich webových stránek je obsah. Ať již jste malá firma, která nabízí několik výrobků, nebo větší gigant, vždy musíte klást největší důraz na obsah svých stránek. Jakákoliv umělá optimalizace stránek má pouze krátkodobý efekt, ale čtivé, obsahově plná prezentace si cestičku ke svému zákazníkovi vždy najde. Vyhledavače navíc kladou důraz i na další faktory, např. aktualizovanost webu (ano, i to jak často měníte sortiment, někdo vidí).

    Kdokoliv, kdo vstoupí na internet, má šanci se zviditelnit. Nicméně stojí to poměrně dost úsilí a času. Cestu, jak optimalizovat své webové stránky, si však musíte vybrat sami. My doporučujeme péči o obsah, která nemá konkurenci. S optimalizací pro vyhledavače Vám moc rádi pomůžeme a poskytneme Vám k ní dokolané technické prostředky a přátelsky naladěné poradenství z této oblasti, nicméně ta největší zásluha bude na Vás - jen vy znáte svůj obor nejlépe.

    Pokud se Vaše společnost teprve rozrůstá, popř. si myslíte, že ve Vašem oboru není až tak úplně o čem psát, nezoufejte. I tak pro Vás máme řešení, které sice stojí určité náklady, nicméně jejich výše je taková, že si jej může dovolit skutečně každý. Neváhejte nás kontaktovat, a navrhneme pro Vás konkrétní cestu, jak se zviditelnit. Peníze sice nejsou všechno, avšak zpočátku, kdy Váš web roste, Vám jej určitě pomohou trochu zviditelnit.


 
Domů | Spolupráce | Slovníček pojmů | WWW zdarma